NRJ-radioasemalla on meneillään tempaus, "Cash or Crash". Aikovat joko tiputtaa auton nosturin nokasta tai antaa sen arvonnan voittajalle. En osaa päättää, ovatko järjestäjät typeriä vai pahiksia.

Auton valmistamisella on kohtalaisen iso ekologinen kustannus. Uuden auton romuttaminen mainostempauksen takia on puhdasta tuhlausta. NRJ antaa siis ymmärtää, etteivät he välitä vähääkään luonnon ja ihmiskunnan tulevaisuudesta. (Siitäkin tulee tietysti iso ekologinen kustannus mikäli voittaja ajelee uudella autollaan turhan päiten. Mutta se ei ole suoraan NRJ:n syytä.)

Auton tiputtamisen sijasta olisivat voineet antaa ihmisten äänestää tiputetaanko nosturin nokasta NRJ:n joku juontaja, vaikkapa turvalliselta korkeudelta veteen. Tai joku turhisjulkkis, jotka varmasti olisivat innoissaan tilaisuudesta päästä esille.

Mutta ei, pakko on pilata luontoa, kun kerrankin voi. Jos tekevät tuota ymmärtämättömyyttään, niin ovat typeriä. Jos tekevät tietoisina ekologisista vaikutuksista, niin pahiksia.